keep smiling

Snart får vi ungdomar vårt efterlängtade jullov, men nu innan betygen ska sättas och allting sånt jobbigt så håller lärarna på med en massa oförberedda grejer. Så himla jobbigt! Vilken lektion man än kommer in på så är det oförbertett prov. Usch...Hade det bl.a. i matte idag, vilket kanske inte är min starkaste sida, men jag gjorde så gott jag kunde och det kändes faktiskt inte så dåligt. På torsdag får vi reda på vårt betyg i engelska, och på fredag vårt betyg i svenska. Måste också få säga att jag tycker det är så (jävla) dåligt att vi blir betygsatta i dans, (jag går dansinriktigt) och bild tillexempel. Lika så när det gäller slöjd. Ja men tänk, jag får betyg i dans. Får inte jag bra i det så skulle jag bli förkrossad och få så jäkla dåligt självförtroende. Jag vill inte att någon ska sätta betyg på något jag älskar och lever för. Och bild, min bildlärare brukar säga att jag inte alls har talang och att jag inte kan måla. Jag tar dock inte åt mig så mycket, eftersom att jag inte gillar att rita. Men tänk om jag hade älskat och måla? I matte och sånt så tycker jag att ändå att det är ganska bra att bli betygsatt, det är ju så det funkar. Pluggar jag till prov, får jag bra betyg. Och får jag bra betyg så kan jag i stort sett bli det jag drömmar om. Håller ni inte med mig? Nu ska jag duscha och sedan ska jag sova. Puss och godnatt :)

Kommentarer
Postat av: charlotta

vi får kolla på film på typ alla lektioner (:

wohoo!<3

2008-12-09 @ 21:57:37
URL: http://charlottamelin.blogg.se/
Postat av: idaa

jooo håller med dig . men som dansen exempel,du vet ju vad du kan och även om ngn säger att du är dålig kanske inte det stämmer,visst känns de surt om man får ett skitbetyg men de går ju o göra nåt åt de o du kan ju fortfarande ha kul:) fast de är inte alltid lätt!

2008-12-09 @ 22:51:16
URL: http://idabergstrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Uch! hur kan en lärare överhuvudtaget säga så? De ska uppmuntra och berömma och därav få bättre resultat! Jag tror inte att jag skulle vilja ha betyg idans. Även fast jag vet att vi båda är värda MVG ++++ för att det är det abolut bästa vi vet.

2008-12-10 @ 21:05:55
URL: http://allbyjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0